Babinet.cz  /  Magazín  /  Život a vztahy  /  Není sleva jako sleva

Není sleva jako sleva

Jana Šulcová

V televizních reklamách, na letácích ale i při vstupu do obchodů nás všude provází reklama. Mám na mysli reklamu, která nás zve k výhodným nákupům díky velkým slevám.

Barevné cenové popisky na regálech i poutačích v uličkách obchodů nás lákají ke koupi zboží, které je „zaručeně“ pro nás výhodné.

Sezónní výprodej je opravdu výhodný a mnoho zákazníků tak dobře nakoupí. Obchodník se zbaví zboží, které by mu jinak zbytečně zabíralo prostor a tak může objednávat nové zboží a vydělávat.

Takový výprodej je výhodný jak pro zákazníka, tak pro obchodníka. Zákazník si koupí za velkou slevu zboží, které by si jinak nemohl dovolit a tak vydělají oba, zákazník + obchodník. Je to věc nabídky a poptávky.

Zákazník by si řekl, že to nemá chybu. Chybu to nemá do té chvíle, než zjistíte že u pokladny vám účtují cenu, která neodpovídá slevě uváděné na cenovce. Pro pokladní je podstatný čtecí kód, pod kterým je cena výrobku uváděna v databázi obchodu. A tak zákazník když si tohoto rozdílu všimne u pokladny, tak často slyší od pokladní „Když to zboží nechcete, tak si ho neberte!“ Mnohdy si toho zákazník v množství nakupovaného zboží ani nevšimne a tak tento rozdíl zjistí až doma při kontrole nákupu.

Na to je už doma mnohdy ale pozdě. Pokud zákazník zjistí, že uváděná sleva neodpovídá konečné ceně se slevou, je nutné ihned oslovit buď vedoucího prodejny, nebo ve velkých prodejnách informace a domáhat se navrácení rozdílné částky.

Pravidelně obchodníci dávají střídavě slevy také na potravinové zboží, aby tak k nákupu nalákali zákazníky. Těchto slev využívají také starší zákazníci, ale potom jim zůstanou jen oči proč pláč. To co je pro někoho pakatel, je pro staršího zákazníka velká částka.

Starší zákazníci si účtenky kontrolují až doma, kde mnohdy zjistí, že nabízené slevy nejsou slevy, ale vědomé klamání zákazníků, protože zaplatí za zboží více peněz, než v jiném obchodě.

Ať se jedná o sezónní výprodeje, nebo jen prodejní akce, vždy za uvedené ceny odpovídá prodejce. Výmluvy, že za cenový rozdíl uváděný v reklamě, nebo na cenovce zboží může „někdo, kdo to nedal do databáze obchodu“ je pro zákazníka nepřijatelná.

Prodávající je odpovědný za to, aby reklamovaná cena odpovídala i při placení u poklady a žádné jiné výmluvy zákazníka nezajímají. Jinak je to ze strany prodejce vědomé klamání zákazníka a obohacování se na jeho úkor.

O poctivosti, nebo nepoctivosti obchodníka se přesvědčí zase jen zákazník.

Nezbývá tudíž zákazníkům, než při markování zboží před jeho placením u pokladny kontrolovat avizované slevy a tak předejít tomu, abychom za zboží platili více, než je jeho cena. Pokud zjistíte rozdíl mezi uvedenou a markovanou cenou, informujte ihned vedoucího obchodu, nebo ve velkých obchodech informace a domáhejte se ihned navrácení peněz.

Nezapomínejme, že zboží i když je kupované v akci, nebo sezónní slevě má stejné reklamační podmínky jako zboží kupované bez slevy. Proto je potřeba si ukládat doklad o koupi v případě nutné reklamace zboží.

Vaše názory

Vaše názory (pro vložení komentáře se prosím přihlaste)

Další z magazínu

Náš tip
  • Procvičte nejen pravopisná cvičení, diktáty, ale i kvízy, časté chyby, doplňovačky a vše, co pomůže ve výuce Vám nebo dětem na webu pravopisne.cz